woensdag 15 december 2010

Paidiaploeg Interview (Sterrenberg)

Vandaag het eerste interview met een Paidiaploeg. Wie zit er nu eigenlijk achter de ploeg waar je tegen speelt?

Naam:
Guido Hagen

Paidiaploeg:
Sterrenberg

Leeftijd:
32

Woonplaats:
Arnhem

Wat is je favoriete RL Club?
FC Utrecht

Hoe ben je bij dit spel terechtgekomen?
Via een vriend van me, Marcel Bus van de gelijknamige ploeg.  

Ben je meer een voetballiefhebber of een spelletjesliefhebber?
Beiden eigenlijk. Maar ik denk bovenal wel voetballiefhebber. Ik heb inmiddels zo'n 15 jaar een seizoenkaart bij FC Utrecht en ga daar nog altijd graag heen.
Maar verder ook liefhebber van wielrennen en diverse andere sporten. Zelf ook actief met sporten (tennis, wielrennen).

Wat zijn je verwachtingen voor dit/komend seizoen in het spel?
Het is pas het 2e paidia-seizoen dat ik meedoe, dus het is bij mij "al doende leert men". Dus ik zie wel wat haalbaar is.
Wat ik wel leuk vind is dat de organisatie telkens bezig blijft met verbeteringen in het spel, door bijv. nu ook contractverlengingen aan te kunnen bieden. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen...

Welke aankoop heeft je het meest verrast dit seizoen?
Op zich doen mijn aankopen wel wat ik had verwacht, alleen mogen ze nog wel wat vaker scoren.
De aankoop waar ik qua prijs/kwaliteitsverhouding wel tevreden over ben is Danny Holla van FC Groningen, die ik voor 3 paidia heb kunnen kopen.

Welke speler had je graag willen hebben, maar heb je net gemist in de veiling?
Isaksson van PSV. Maar ik was niet de enige die hem wilde hebben... Met de keeper van Twente heb ik ook een goede te pakken.

Weet je al welke spelers je gaat verlengen in het volgende Paidia Seizoen?
Ik heb er nog niet over nagedacht en denk dat ik het laat afhangen van de vorm in de eerste weken na het kerstreces... Ik ben vooral benieuwd naar welke spelers niet terug op de markt komen... of dat de goedkopere maar waardevolle spelers zijn of juist de toppers waar ook 500-700 paidia voor betaald is.

Wie wordt er dit seizoen kampioen in jouw divisie (divisie 2, groep B2) en waarom?
Todo Proudfoot gezien de breedte van de selectie, waar veel basisspelers in zitten en de speler zijn ook veel afkomstig van teams die veel wedstrijden winnen.
Maar wie weet ga ik mijn status als kampioensdoder wel weer vervullen dit seizoen, nadat Beatmaster daar vorig seizoen op de laatste speeldag aan moest geloven!

Wat zou je willen veranderen aan het spel?
Ik vind de spelregels in principe prima en ook goed dat de organisatie bezig blijft met vernieuwingen. Maar als ik iets moet noemen:
Ik heb erg veel pech gehad met ronde 3 van dit seizoen waarin ik 0-0 speel, maar in die ronde worden VVV-Roda en Excelsior-NAC afgelast. Vooral omdat ik 5 spelers van die clubs opgesteld had, waarbij Hempte, Kah en Junker van Roda zaten, die vervolgens bij de inhaalwedstrijd winnen met 0-4, waarbij beide verdedigers de 0 houden en Junker 2 keer scoort.Ik heb het idee naar de organisatie gestuurd om in dergelijke gevallen in de toekomst wellicht opstellingen te "bevriezen" en indien de wedstrijd binnen ca. 3-4 weken alsnog wordt ingehaald de scores alsnog toe te kennen, op basis van de opstelling zoals die gold in het oorspronkelijke weekend.

Wil je verder nog iets kwijt?
Ik denk dat het belangrijk is dat, hoe de spelregels ook veranderen, het altijd mogelijk blijft voor nieuwe deelnemers om toe te treden met redelijk gelijke kansen als de ploegen die al seizoenen lang paidia spelen. Dit om het spel voor iedereen leuk te houden. Wel vind ik het goed dat je door goed te scoren wat voordelen kan opbouwen in nieuwe seizoenen. Het is de kunst daar een balans in te vinden...

Welke ploeg moet de volgende keer geïnterviewd worden?
Bus 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten